יום שלישי, 23 בדצמבר 2014

שיבולים ברוח


לעתים הייתי רואה מסביבי
שיבולים משתחוות אלי,
לעתים הייתי רואה את עצמי
קד לפני רבות אחרות.

אני שיבולת בשדה
כורעת ברוח,  

אם אפנה כנגד עבר המזג
יהיו ראשי אחיי רכונים לעברי,
אם מבטי ינוח על כיוון המשב
אראה עצמי כפוף אליהם.

והרוח תנשוב באשר תנשוב,
הולך אל דרום וסובב אל צפון
סובב סובב הולך הרוח
ועל סביבותיו שב הרוח.  

והשיבולת היא אותה שיבולת
אחת מיני רבות אחרות,
כל פעם אחרת מסתכלת אחורה
ולרגע נותנת משמעויות.

אני מפסיד מראש
בכל יציאה למלחמה,
כי מבחינתי ניצחון
הוא שלום ושלווה.

אני שיבולת השדה
רוקדת עם הרוח.


  

3 תגובות:

  1. אינני יודעת מדוע, אך המילים שלך מזכירות לי
    את חלומותיו של יוסף
    בסופו של יום כל עוד נחפוץ בכוח ושררה, הם יחלחלו
    בדמנו ולעד נדע, מלחמה....

    השבמחק
    תשובות
    1. גם יוסף שסיפר על חלומותיו ידע שתנועת הקידה היא משחק של הרוח, רק האחים שלו בחרו להיעלב כי לא הבינו זאת , התמסרות לעולם היא שלום ...

      מחק
    2. אחרית הימים .. תבוא עלינו כשיבינו בדיוק זאת "התמסרות לעולם היא, שלום."
      שנה אזרחית טובה!

      מחק